|
|
ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ – ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ – ΔΟΚΙΜΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ
- Δύο πολύ ενδιαφέροντα βιβλία του πολυβραβευμένου Βασίλη Αλεξάκη επανακυκλοφορούν από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ. Στο Πριν, που κέρδισε το βραβείο Albert Camus το 1993, στα έγκατα ενός νεκροταφείου, οι νεκροί προσπαθούν να βγουν πάλι στο φως σκάβοντας μια σήραγγα και καθοδηγούμενοι από τον ήχο του μετρό. Η μητρική γλώσσα, που τιμήθηκε το 1995 με το βραβείο Médicis, είναι μια εκπληκτική ιστορία γύρω από το μετέωρο έψιλον στην είσοδο του Ναού του Απόλλωνος στους Δελφούς. Ένα μυθιστόρημα με ηρωίδα την ίδια τη γλώσσα, ένα ταξίδι μαθητείας για τον έρωτα, την πατρίδα και τον θάνατο, μια στοχαστική περιδιάβαση στην ιστορία και στον πολιτισμό. Το μυθιστόρημα είναι το δεύτερο βιβλίο που έγραψε ο Αλεξάκης στα ελληνικά, από το οποίο αναδεικνύονται το μοναδικό του ύφος και η δύναμη της γραφής του, καθώς και κάποια από τα βασικά ερωτήματα που τον απασχολούν ως συγγραφέα και ως άνθρωπο: αν ανήκουμε κάπου, πού και γιατί. (Απρίλιος)
- Ευτυχισμένες οικογένειες ο τίτλος του νέου μυθιστορήματος του βραβευμένου Δημήτρη Στεφανάκη. Πρόκειται για μια σάγκα που χτίζεται σε τρεις γενιές κι αποκαλύπτει τα μελανά σημεία μιας οικογένειας, τα μικρά και μεγάλα εγκλήματα των ανθρώπων μέσα από την κλειδαρότρυπα του χρόνου και της Ιστορίας. Από το σήμερα μεταφερόμαστε στον πόλεμο και πιο βαθιά στον μεσοπόλεμο. Οι σημερινοί απόγονοι κλείνουν τους λογαριασμούς τους ανατρέχοντας στις ρίζες της οικογένειάς τους.
«Οι ευτυχισμένες οικογένειες δεν έχουν μυστικά, αλλιώς δεν είναι ευτυχισμένες». Αυτό ισχυρίζεται ο Άγης Δημητριάδης-Σέραρντ. Ο ίδιος βέβαια συντηρεί δύο σπίτια, δύο γυναίκες, δύο παιδιά, ζει ουσιαστικά δύο ζωές. Στο μεταξύ η οικογένειά του, από τις επιφανέστερες της Αθήνας, περνά δύσκολες ώρες. Ο Ρόμπερτ Σέραρντ, ιδρυτής του ομώνυμου πολυτελούς ξενοδοχείου, βρίσκεται ξαφνικά στο στόχαστρο νεαρού φοιτητή ο οποίος διεξάγει έρευνα για το κρίσιμο διάστημα 1939-1945 και απειλεί να αμαυρώσει τη μνήμη του. Όλοι δηλώνουν θορυβημένοι εκτός από τη Λήδα Δημητριάδη, τη δικηγόρο της οικογένειας, η οποία ενθουσιάζεται με την ιδέα ότι κάποιος αποφάσισε επιτέλους να φωτίσει τη σκοτεινή διαδρομή του.
Ανασκοπώντας ωστόσο έναν αιώνα οικογενειακής ιστορίας, η οποία συχνά εμπλέκεται με τη διαδρομή της χώρας, η Λήδα ανακαλύπτει πως οι πάντες κρύβουν μυστικά: Πάθη ή εγκλήματα, έχθρες ή προδοσίες, όλα όσα συνθέτουν το μέταλλο από το οποίο είναι φτιαγμένες οι «ευτυχισμένες οικογένειες». Κι αυτό είναι μια παρηγοριά… (Απρίλιος)
Ο προσωπικός ιστότοπος του συγγραφέα: www.dimitrisstefanakis.gr
- Στο νέο μυθιστόρημα της Κατερίνας Ζαρόκωστα με τίτλο Οι αδερφές Ραζή παρακολουθούμε την προσαρμογή και εξέλιξη της πρώτης και δεύτερης γενιάς προσφύγων από την Κωνσταντινούπολη και αναφαίνεται το πώς τα μεγάλα ιστορικά γεγονότα επηρέασαν δραματικά τη ζωή τους. Οι αδερφές Ραζή, Μέλπω, Τέτα και Χαρίκλεια, φτάνουν απ’ την Κωνσταντινούπολη στην Αθήνα στα μέσα της δεκαετίας του ’30 και εγκαθίστανται στο Φάληρο και στην Καισαριανή. Άνθρωποι της προκοπής που έφεραν μαζί τους τις συνήθειες και τις αρχές τους αγωνίζονται να επιβιώσουν, σ’ ένα κλίμα όχι πάντα ευνοϊκό στη μητέρα πατρίδα. Μέσ’ απ’ αυτό τον όλεθρο ιστορικών και προσωπικών πεπρωμένων, ο έρωτας και οι προδοσίες καθορίζουν τις ζωές τους. (Μάιος)
- Η θεσσαλονικιά συγγραφέας Μαίρη Κόντζογλου εμπνέεται από την ιστορία των Μαγεμένων της πόλης της, των «Καρυάτιδων της Θεσσαλονίκης», όπως αποκαλούνται (πρόκειται για οκτώ ανάγλυφες μυθολογικές μορφές που διακοσμούσαν μια κορινθιακή κιονοστοιχία του 2ου-3ου αιώνα μ.Χ. στην Αγορά της Θεσσαλονίκης, αποσπάστηκαν το 1864 από τον γάλλο επιγραφολόγο Εμμανουέλ Μιλλέρ και μεταφέρθηκαν στη Γαλλία και συγκεκριμένα στο Μουσείο του Λούβρου, όπου βρίσκονται μέχρι σήμερα), και στήνει με τη γνωστή της αφηγηματική μαεστρία ένα συναρπαστικό ιστορικό μυθιστόρημα στην πολύβουη και κοσμοπολίτικη Θεσσαλονίκη με επαναστάτες, αρχαιοκάπηλους και απαγορευμένους έρωτες, ένα μυθιστόρημα που αιχμαλωτίζει τον αναγνώστη από την πρώτη έως την τελευταία σελίδα. Οι Μαγεμένες (Las Incantadas) είναι ένα πολυπρόσωπο μυθιστόρημα με ευρηματική, πλούσια αλλά σφιχτοδεμένη πλοκή, που τα έχει όλα: δράση, έρωτα, συγκίνηση, νοσταλγία και μπόλικη ιστορία. (Μάιος)
- Θεσσαλονίκη, 1998: Είναι επικίνδυνο να είσαι έντιμος σε μια διεφθαρμένη εποχή. Ο δημοσιογράφος Χρήστος Καρατζάς ξυλοφορτώνεται μέχρι θανάτου κι αιμορραγεί ακατάσχετα από την κομμένη μύτη του για να μην τη χώνει εκεί που δεν πρέπει. Ύστερα τα πράγματα παίρνουν τον συνήθη δρόμο τους: η έρευνα κωλυσιεργεί, η υπόθεση μπαίνει στο αρχείο.
Αθήνα, 2010: Ο ειδικός εμπειρογνώμονας της Ευρωπαϊκής Ένωσης Παύλος Ηλιάδης εξαφανίζεται από προσώπου γης ύστερα από ένα δείπνο μεταξύ εντιμότατων κυρίων: πολιτικών, δημοσιογράφων, πληρωμένων μπράβων και ρώσων επενδυτών. Έπεσε θύμα απαγωγής; Δολοφονήθηκε; Ή μήπως η αλήθεια είναι πολύ χειρότερη;
Ο δικηγόρος Μίλτος Μαρνέρης προσπαθεί ν’ ανακαλύψει τα ίχνη του φίλου του μπαίνοντας σ’ έναν δρόμο χωρίς επιστροφή. Απέναντί του, σ’ ένα ανελέητο κυνήγι, ο Κρίστο ο Άγιος κι ο Πρόεδρος, εντιμότατα λαμόγια που κατασπαράζουν τα υπολείμματα μιας χώρας που ψυχορραγεί. Μοναδική του σύμμαχος η χυμώδης τηλεοπτική περσόνα και ερωμένη του υφυπουργού Οικονομικών Έλλη Καμπάνη που αλλάζει στρατόπεδο εν μία νυκτί με ένα και μόνο στόχο: ν’ αποδείξει πως η εκδίκηση είναι ένα πιάτο που τρώγεται καυτό, σαν την ίδια.
Αστυνομική ιστορία; Πολιτικό θρίλερ ή ένα νουάρ με ξέφρενη δράση στους διαδρόμους της εξουσίας; Το νέο αστυνομικό μυθιστόρημα του Θάνου Δραγούμη με τίτλο Εντιμότατα λαμόγια. (Ιούνιος)
- Στα πέρατα της αντοχής είναι ο τίτλος του νέου δεύτερου μυθιστορήματος της Χριστίνας Ρούσσου. Λίγο πριν από το ξεκίνημα του 20ού αιώνα τα αδέρφια Μακρή, ο Αχιλλέας και ο Νίκος, από την Έδεσσα φτάνουν στα πέρατα του κόσμου, στην Αμερική, κυνηγώντας μια καλύτερη ζωή. Στο ταξίδι τους θα συναντήσουν τον συμπατριώτη τους Αντώνη που πηγαίνει να συνεχίσει τις σπουδές του στην Αμερική. Τα χρόνια θα περάσουν, οι πορείες τους θα συγκλίνουν συχνά και η φιλία τους θα είναι η μόνη σταθερά στο περιπετειώδες διάβα τους. Από τη Νέα Υόρκη στην Αθήνα, την Έδεσσα και την Κέρκυρα, και αποκεί στην κοιλάδα του γαλλικού Λίγηρα, τα πρόσωπα θα πληθαίνουν και θα μπλέκονται σαν ιστός. Όταν πια η τρικυμία του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου θα κοπάσει, ένα μυστικό θα τους φέρει αντιμέτωπους με το παρελθόν ξανά. Και τότε οι αντοχές τους θα φτάσουν στα όρια. (Ιούνιος)
ΞΕΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Λογοτεχνία
- Το Hogarth Shakespeare Project, όπου γνωστοί συγγραφείς αναλαμβάνουν να ξαναγράψουν με τον δικό τους τρόπο έργα του Σαίξπηρ, εμπλουτίζεται με έναν ακόμα τίτλο. Στο Παιδί της τρικυμίας (Hag–Seed – μτφρ. Τρισεύγενη Παπαϊωάννου) η πολυβραβευμένη Margaret Atwood από τον Καναδά, μία από τις σημαντικότερες συγγραφείς της εποχής μας, αφηγείται τη δική της εκδοχή της σαιξπηρικής Τρικυμίας. Ο Φίλιξ είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του θεατρικού φεστιβάλ Makeshiweg και τα καταφέρνει περίφημα. Οι παραγωγές του έχουν σαστίσει τα πλήθη. Τώρα ετοιμάζει μια παράσταση της Τρικυμίας που δεν έχει προηγούμενο: δεν πρόκειται απλώς να τονώσει τη φήμη του, θα γιατρέψει και συναισθηματικά τραύματα. Ή αυτό, τουλάχιστον, ήταν το σχέδιο – αντ’ αυτού όμως, έπειτα από μια απρόβλεπτη προδοσία ο Φίλιξ καταλήγει σαν εξόριστος σε μια απομονωμένη τρώγλη· τον κατατρύχει η ανάμνηση της χαμένης κόρης του, της Μιράντα – και η σκέψη της εκδίκησης… Δώδεκα χρόνια αργότερα, η ευκαιρία να εκδικηθεί του δίνεται επιτέλους στο πλαίσιο ενός θεατρικού προγράμματος σε μια κοντινή φυλακή. Εδώ, ο Φίλιξ και οι κρατούμενοι ηθοποιοί του θα ανεβάσουν την Τρικυμία του και θα παγιδεύσουν τους προδότες που τον κατέστρεψαν. Μαγεία! Μα θα καταφέρει να αποκαταστήσει τον Φίλιξ την ώρα που οι εχθροί του καταστρέφονται;
Η Margaret Atwood όταν κλήθηκε να πάρει μέρος στο Shakespeare Project αποφάσισε εξαρχής να καταπιαστεί με την Τρικυμία, με την οποία άλλωστε είχε ασχοληθεί και σε άλλο βιβλίο της (On Writers and Writing). Πόλο έλξης αποτέλεσε το γεγονός ότι περιέχει πολλές αναπάντητες ερωτήσεις και μερικούς ιδιαίτερα περίπλοκους χαρακτήρες. Έτσι, η πρόκληση να δώσει απαντήσεις στις ερωτήσεις και έμφαση σε αυτή την πολυπλοκότητα την οδήγησαν στην επιλογή της. Το αποτέλεσμα είναι ένα μαγικό εγκώμιο στον Σαίξπηρ που συναρπάζει όσους γνωρίζουν καλά την Τρικυμία, προσελκύοντας όμως εξίσου και όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με το έργο. (Μάιος)
Η συγγραφέας μιλάει για το πώς επέλεξε το συγκεκριμένο έργο του Σαίξπηρ και τη διαδικασία συγγραφής του βιβλίου:
https://www.theguardian.com/books/2016/sep/24/margaret-atwood-rewriting-shakespeare-tempest-hagseed
Βίντεο στο οποίο η Atwood με διαίτερο τρόπο μιλά για το project και τη σχέση της με τον Σαίξπηρ: https://www.youtube.com/watch?v=WKsJRMuuXHI
ΚΡΙΤΙΚΕΣ
- https://www.theguardian.com/books/2016/oct/06/hag-seed-the-tempest-retold-by-margaret-atwood
- https://www.theguardian.com/books/2016/oct/16/hag-seed-review-margaret-atwood-tempest-hogarth-shakespeare
- https://www.ft.com/content/a07b7940-9a93-11e6-8f9b-70e3cabccfae
- http://www.nytimes.com/2016/10/30/books/review/hag-seed-tempest-retold-margaret-atwood.html?_r=0
Περισσότερα για τη συγγραφέα και τα βιβλία της (συνεντεύξεις, κριτικές, βίντεο) θα βρείτε στο προσωπικό της site: margaretatwood.ca
Ο λογαριασμός της στο twitter: https://twitter.com/MargaretAtwood
- Το Κι αν εγώ χαθώ (Imagine me gone – μτφρ. Αύγουστος Κορτώ) του βραβευμένου αμερικανού Adam Haslett είναι ένα ευφυώς δομημένο και βαθιά ανθρώπινο ψυχολογικό μυθιστόρημα που διερευνά τους οικογενειακούς δεσμούς και την ευαίσθητη ισορροπία ανάμεσα στις προσωπικές ανάγκες και την αίσθηση καθήκοντος. Συλλαμβάνει έξοχα το βασανιστικό βάρος της αγάπης και τον καταλυτικό ρόλο της στην επιβίωση αλλά και την καταστροφή του ανθρώπου.
Τη δεκαετία του ’60, η Μάργκαρετ, μια νεαρή Αμερικανίδα που ζει στο Λονδίνο, αποφασίζει να παντρευτεί τον Τζον παρά την κρίση κατάθλιψης που τον οδηγεί σε νευρολογική κλινική λίγους μήνες πριν από τον γάμο τους. Το ζευγάρι αποκτά τρία παιδιά και όλοι μαζί μετακομίζουν στην Αμερική, με την ελπίδα να επιστρέψουν κάποτε μόνιμα στην Αγγλία. Χρόνια αργότερα, η μετεγκατάσταση αυτή πραγματοποιείται, αλλά οι οικονομικές δυσκολίες αναγκάζουν την οικογένεια να ξεριζωθεί άλλη μια φορά. Ο Τζον βυθίζεται και πάλι στην κατάθλιψη και, νιώθοντας αδύναμος να στηρίξει την οικογένειά του, αυτοκτονεί. Μέσα από τους εναλλασσόμενους μονόλογους των πέντε μελών της οικογένειας φανερώνεται ο προσωπικός αγώνας του καθενός, αλλά και η προσπάθειά τους να στηρίξουν ο ένας τον άλλον, και κυρίως τον πρωτότοκο Μάικλ, που έχει «κληρονομήσει» τη δυσκολία του πατέρα του στην αντιμετώπιση των προκλήσεων της ζωής.
Το μυθιστόρημα, που ήταν υποψήφιο για σημαντικά βραβεία, ενώ αναμένεται να κυκλοφορήσει σε περισσότερες από δέκα χώρες, διερευνά τις δυσκολίες της οικονομικής αλλά και συναισθηματικής επιβίωσης στον σύγχρονο δυτικό κόσμο, το βάρος μιας αυτοκτονίας ή ενός ψυχικά πάσχοντα στην οικογένεια, την τραυματική ενηλικίωση –αλλά και την αδυναμία ενηλικίωσης–, τη μοναξιά, την «εύκολη» λύση των ψυχοφαρμάκων, την ερωτική απογοήτευση, τη σύγκρουση μεταξύ των προσωπικών επιδιώξεων και του χρέους προς τους οικείους, αλλά και την αγάπη.
Πρόκειται για ένα μυθιστόρημα με σκοτεινό χιούμορ που κερδίζει τον αναγνώστη, αληθοφανείς χαρακτήρες που διαθέτουν βάθος, λεπτοδουλεμένη γλώσσα, οδυνηρή τρυφερότητα και ιδιαίτερα έξυπνες φράσεις που εξυψώνουν το πνεύμα. Παρ’ όλα αυτά, η μεγαλύτερη επιβράβευση που προσφέρει είναι η γενναιόδωρη ανοιχτή καρδιά του. Η οικογένεια που έχει δημιουργήσει ο Haslett είναι εξίσου αληθινή και περίπλοκη με τις πραγματικές οικογένειες: απαιτεί, όπως αυτές, αγάπη και πίστη.
Το Κι αν εγώ χαθώ αναδείχτηκε βιβλίο της χρονιάς σε πάρα πολλές σχετικές λίστες και λογοτεχνικά έντυπα, ενώ απασχόλησε εκτενώς τους κριτικούς και τον διεθνή Τύπο. Ένα βιβλίο περί κατάθλιψης που όμως δεν είναι καθόλου καταθλιπτικό. (Μάιος)
ΚΡΙΤΙΚΕΣ
- https://www.theguardian.com/books/2016/jun/29/imagine-me-gone-by-adam-haslett-review
- http://www.nytimes.com/2016/05/08/books/review/imagine-me-gone-by-adam-haslett.html
- http://www.spectator.co.uk/2016/06/imagine-me-gone-a-novel-about-depression-that-isnt-at-all-depressing/
- http://www.npr.org/2016/05/04/476048053/unquiet-minds-make-absorbing-reading-in-imagine-me-gone
- https://www.ft.com/content/26279e74-36cc-11e6-a780-b48ed7b6126f
Περισσότερα για τον συγγραφέα και τα βιβλία του (κριτικές, συνεντεύξεις, βίντεο) θα βρείτε στο προσωπικό του site: www.adamhaslett.net
- Η πετυχημένη αμερικανίδα συγγραφέας Janet Evanovich, δημιουργός της ξεκαρδιστικής αστυνομικής ερωτικής σειράς με ηρωίδα τη σπιρτόζα ερασιτέχνιδα ντετέκτιβ Στέφανι Παλμ, γέννημα θρέμμα του Νιου Τζέρσι, στο μυθιστόρημά της Η φλόγα του έρωτα (Sizzling Sixteen – μτφρ. Έφη Φρυδά) μπλέκει έναν ναρκέμπορο με έναν αλιγάτορα για κατοικίδιο, τον πιο hot σκοτεινό αστυνομικό της περιοχής και έναν σκοτεινό εμπειρογνώμονα. Η ηρωίδα μας θα ανάψει φωτιά και στους τρεις, αλλά μόνο ένας θα κερδίσει την αγάπη της. (Μάιος)
Περισσότερα για τη συγγραφέα και τα βιβλία της (συνεντεύξεις, κριτικές, βίντεο) θα βρείτε στο προσωπικό της site: www.evanovich.com
- Η απόλυτη ιστορία αγάπης του Nicholas Sparks (περισσότερα από 105 εκατομμύρια αντίτυπα σε όλο τον κόσμο) με τίτλο Το Ημερολόγιο (The Notebook – μτφρ. Νάντη Σακκά). Το βιβλίο, που μεταφέρθηκε στη μεγάλη οθόνη με πρωταγωνιστές τον Ράιαν Γκόσλινγκ και τη Ρέιτσελ Μακάνταμς, και αγαπήθηκε όσο λίγα, αφηγείται την ιστορία του Νόα και της Άλι που ζουν έναν απαγορευμένο έρωτα που ξεπερνά κάθε εμπόδιο. (Μάιος)
«Μεγάλες αφηγήσεις» είναι ο τίτλος της νέας σειράς που επιμελείται ο συγγραφέας Δημήτρης Στεφανάκης και περιλαμβάνει αριστουργήματα της παγκόσμιας κλασικής λογοτεχνίας. Μια σειρά που φιλοδοξεί να καλύψει ορισμένα κενά στην ελληνική βιβλιαγορά, αλλά κυρίως να οικοδομήσει μια συστηματική σχέση του νεοέλληνα αναγνώστη με ό,τι θεωρείται σημαντικό και αξεπέραστο στην τέχνη της αφήγησης.
- Γραμμένο το 1908, το μυθιστόρημα του βρετανού Ε. M. Forster (1879-1970) με τίτλο Ένα δωμάτιο με θέα (A Room with a View – μτφρ. Ιωάννα Καρατζαφέρη) αποτελεί μια εξαιρετική κοινωνική κωμωδία, ένα πνευματώδες σχόλιο στη βρετανική αστική τάξη των αρχών του 20ού αιώνα. Η Λούσι Χάνιτσερτς, μια νεαρή Αγγλίδα, έχει μάθει να υπακούει στους κοινωνικούς κανόνες και τις συμπεριφορές που τις υπαγορεύουν πρόσωπα του περιβάλλοντός της, από τη νευρωτική ξαδέρφη της μέχρι τη μητέρα και τον αρραβωνιαστικό της. Όταν κατά τη διάρκεια των διακοπών της στη Φλωρεντία γνωρίσει τον Τζορτζ Έμερσον και τον πατέρα του, η ζωή της θα αλλάξει για πάντα. Το βιβλίο έχει μεταφερθεί στη μεγάλη οθόνη από τον Τζέιμς Άιβορι (1985). Την έκδοση προλογίζει η κριτικός λογοτεχνίας-μεταφράστρια Κατερίνα Σχινά. (Μάιος)
- Ο εραστής (L’amant – μτφρ. Έφη Κορομηλά) της Marguerite Duras (1914-1996) είναι ένα αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα που η συγγραφέας εξέδωσε στα εβδομήντα της. Μια ιστορία ερωτικής μύησης και αισθησιακής αφύπνισης. Στην αποικιακή Ινδοκίνα του Μεσοπολέμου, ένα λευκό δεκαπεντάχρονο κορίτσι συνάπτει σχέση με έναν πλούσιο, πολύ μεγαλύτερό της, Κινέζο. Πρόκειται για έναν έρωτα που αψηφά τους κοινωνικούς κανόνες και τις φυλετικές διακρίσεις και ως τέτοιος είναι καταδικασμένος σε αδιέξοδο. Η ηρωίδα θα επιστρέψει στη Γαλλία, αλλά δεν θα τον ξεχάσει ποτέ. Πολυδιαβασμένο, πολυβραβευμένο (μεταξύ άλλων κέρδισε το Βραβείο Goncourt το 1984) και πολυμεταφρασμένο (έχει μεταφραστεί και εκδοθεί σε 43 χώρες) βιβλίο, που μεταφέρθηκε και στη μεγάλη οθόνη το 1992 από τον Ζαν Ζακ Ανό, περιέχει αυτοβιογραφικά στοιχεία και εντυπωσίασε το κοινό, όχι μόνο για το θέμα του αλλά και για τη γραφή του, η οποία συνδυάζει μια γλώσσα σκληρή και κυνική, με εκρήξεις λυρισμού. Με το έργο αυτό η Duras αποτίει φόρο τιμής στον πρώτο της έρωτα. Ένα δυνατό έργο, εμπνευσμένο από αληθινά βιώματα της συγγραφέα, την εποχή της γαλλικής αποικιοκρατίας στην Ινδοκίνα, την οποία αγάπησε και στην οποία πέρασε τα παιδικά κι εφηβικά της χρόνια. Την έκδοση προλογίζει η Καθηγήτρια Νεοελληνικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών Χριστίνα Ντουνιά. (Μάιος)
- Η Τελευταία έξοδος (La última salida – μτφρ. Αγγελική Βασιλάκου) του Federico Axat είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με στοιχεία τρόμου και δαιδαλώδη πλοκή με ανατροπές. Πρόκειται για το τρίτο μυθιστόρημα του αργεντίνου συγγραφέα αλλά το πρώτο που έγινε τόσο μεγάλη διεθνής επιτυχία, καθώς αναμένεται να κυκλοφορήσει σε περισσότερες από 30 χώρες. Κάποιοι βλέπουν στον Axat ομοιότητες με τον Στίβεν Κινγκ, σίγουρα όμως διαβάζοντας το βιβλίο είναι σαν να παρακολουθούμε ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν ή του Ντέιβιντ Λιντς. Η El Mundo γράφει χαρακτηριστικά: «Εδώ τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται, ούτε καν στον κόσμο του νου, και τα πιόνια παίζονται ακριβώς σαν το σκάκι».
Ο Τεντ Μακέι ήταν έτοιμος να αυτοπυροβοληθεί, όταν κάποιος άρχισε να χτυπά το κουδούνι της πόρτας, επίμονα… Ο Τεντ είναι πλούσιος και έχει την τέλεια οικογένεια: μια σύζυγο και δύο αξιολάτρευτες κόρες. Κανείς δεν θα μπορούσε ποτέ να φανταστεί ότι θα έπαιρνε την απόφαση να αυτοκτονήσει. Όταν αρχίζει να χτυπάει το κουδούνι της πόρτας, ασταμάτητα, αρχικά θέλει να το αγνοήσει και να τραβήξει τη σκανδάλη μια και καλή. Ωστόσο, τότε βλέπει ένα σημείωμα στα χαρτιά του, ένα σημείωμα με τα δικά του γράμματα, το οποίο αναγνωρίζει ως δικό του, μα δεν θυμάται να έχει γράψει: ΑΝΟΙΞΕ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ. ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΗ ΣΟΥ ΔΙΕΞΟΔΟΣ. Και τότε ανοίγει την πόρτα χωρίς να ξέρει ότι η κίνησή του αυτή δεν είναι παρά η αρχή ενός φρικιαστικού παιχνιδιού χειραγώγησης και θανάτου.
Ο αναγνώστης θα δυσκολευτεί να αφήσει από τα χέρια του το βιβλίο, αλλά και όταν αυτό συμβεί, το μόνο που θα θέλει είναι να επιστρέψει στις σελίδες του, για να διασκεδάσει τις αμφιβολίες του και να επιβεβαιώσει τα όσα υπέθεσε.
Τα δικαιώματα του βιβλίου έχουν ήδη αγοραστεί για κινηματογραφική διασκευή. Το σενάριο υπογράφει ο γνωστός σεναριογράφος Craig Rosenberg, ενώ την παραγωγή έχει αναλάβει ο Michael Sugar, ο παραγωγός του βραβευμένου με Όσκαρ καλύτερης ταινίας και πρωτότυπου σεναρίου Spotlight: Όλα στο φως. (Απρίλιος)
Περισσότερα για το βιβλίο και τον συγγραφέα θα διαβάσετε στη σελίδα του στο facebook και στον λογαριασμό του στο twitter: https://www.facebook.com/federicoaxatescritor/ https://twitter.com/federicoaxat?lang=el
ΒΙΒΛΙΑ ΤΣΕΠΗΣ
Η πολύ επιτυχημένη σειρά βιβλίων τσέπης εμπλουτίζεται τον Ιούνιο με πέντε νέα βιβλία.
- Συγκεκριμένα, θα κυκλοφορήσουν: 1. Η καθηλωτική δεύτερη περιπέτεια του Χάρι Χόλε Οι κατσαρίδες διά χειρός του Jo Nesbo, 2. Αστυνομία επίσης του νορβηγού συγγραφέα-φαινόμενο Jo Nesbo, 3. Ο φαροφύλακας και 4. Άγγελος θανάτου της σουηδής Camilla Lackberg, δύο περιπέτειες του επιθεωρητή Πάτρικ και της αγαπημένης του Ερίκα, 5. Τελευταίο τραγούδι για τον Ρέμπους του Ian Rankin, ένα καυστικό σχόλιο για το χρήμα, την εξουσία και την ανθρώπινη φύση.
ΦΑΝΤΑΣΙΑ
- Πολύ πριν γίνει παγκόσμιο φαινόμενο το Game of Thrones, ο George R. R. Martin είχε ταξιδέψει τους πιστούς αναγνώστες του στα πέρατα του γαλαξία. Τα Ταξίδια του Ταφ (Tuf Voyaging – μτφρ. Ανδρέας Μιχαηλίδης) εξιστορούν τις περιπέτειες του ιδιόρρυθμου, πλην αξιαγάπητου, Χάβιλαντ Ταφ, ενός απρόσμενου ήρωα που πηγαίνει από πλανήτη σε πλανήτη, προσπαθώντας να κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί για τον γαλαξία. Πρόκειται για μια σειρά από εφτά ιστορίες επιστημονικής φαντασίας, δημοσιευμένες από το 1976 ως το 1985, με επιπλέον υλικό που τις καθιστά ένα συνεκτικό σύνολο.
Ο Χάβιλαντ Ταφ είναι ένας έντιμος έμπορος του διαστήματος που αγαπάει τις γάτες. Έχοντας για μοναδικό εξοπλισμό ένα σκάφος σποράς –μοναδικής κληρονομιάς του θρυλικού γήινου Σώματος Οικολογικής Μηχανικής–, ο Ταφ πρόκειται ν’ αντιμετωπίσει τα προβλήματα που δημιούργησαν οι ανθρώπινοι άποικοι σε απομακρυσμένους κόσμους: ορδές από επιθετικά πλάσματα, έναν πληθυσμό εθισμένο στην αναπαραγωγή, έναν δικτάτορα που μολύνει τον πληθυσμό με λοιμούς για να πετύχει τους σκοπούς του… Σε καθεμία από αυτές τις περιπτώσεις, το μόνο που χωρίζει τους αποίκους από την καταστροφή είναι η επινοητικότητα του Ταφ – καθώς και η φήμη του ως ανθρώπου με ακέραιο χαρακτήρα, σ’ ένα σύμπαν γεμάτο καθάρματα.
Ο Martin είναι ένας από τους σημαντικότερους παγκοσμίως λογοτέχνες του φανταστικού και σίγουρα ο πιο δημοφιλής, με εκατομμύρια φαν τόσο των βιβλίων του όσο και της τηλεοπτικής σειράς «Game of Thrones» που βασίστηκε σε βιβλία του. Αυτό που τον κάνει να ξεχωρίζει ως μοναδικό φαινόμενο στα χρονικά είναι ότι κατάφερε να χτίσει γύρω από τους λογοτεχνικούς του «κόσμους» ένα τεράστιο brand, που περιλαμβάνει, εκτός από την τηλεοπτική σειρά, θεατρικά, παιχνίδια, περιοδικά, συλλεκτικά αντικείμενα, οδηγούς, μελέτες. Έχει τιμηθεί έξι φορές με το βραβείο Locus, τέσσερις φορές με το βραβείο Hugo, δύο φορές με το βραβείο Nebula, ενώ έχει κατακτήσει επίσης τα βραβεία World Fantasy και Bram Stoker. Το 2011 συμπεριλήφθηκε στη λίστα του περιοδικού Time με τα «100 άτομα που ασκούν τη μεγαλύτερη επιρροή παγκοσμίως», ενώ το 2012 κέρδισε το Παγκόσμιο Βραβείο Φαντασίας για το σύνολο του έργου του. Τα βιβλία του έχουν πουλήσει εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως. (Απρίλιος)
Περισσότερα για τον George R. R. Martin και τα βιβλία του θα βρείτε στο προσωπικό του site: www.georgerrmartin.com
- Όλεθρος (Calamity – μτφρ. Γιάννης Ιωαννίδης) είναι ο τίτλος του τρίτου και τελευταίου βιβλίου της τριλογίας «Οι Τιμωροί» από τον αμερικανό Brandon Sanderson, έναν από τους κορυφαίους συγγραφείς φαντασίας, που εστιάζει στη μυθολογία των υπερηρώων με ευρηματικό τρόπο, ανατρέποντας τα στερεότυπα.
Οι Επικοί ήρθαν στον κόσμο όταν ο Όλεθρος άρχισε να λάμπει στον ουρανό, κι από τη νύχτα εκείνη η μοίρα του Ντέιβιντ Τσάρλεστον σημαδεύτηκε από τη μοχθηρία τους. Ο Ατσαλόκαρδος σκότωσε τον πατέρα του. Η Πυρφόρος έκλεψε την καρδιά του. H Ρεγκάλια κατόρθωσε να μετατρέψει τον μεγαλύτερο σύμμαχό του σε ορκισμένο εχθρό.
Ο Ντέιβιντ γνώριζε το μυστικό του Προφ και το διαφύλαξε όταν ο αρχηγός των Τιμωρών αγωνίστηκε με νύχια και με δόντια για να διατηρήσει τον έλεγχο των απίστευτων ικανοτήτων του. Όμως η σύγκρουση του Προφ με τον Αφανιστή άλλαξε τις ισορροπίες κι ο άλλοτε υπέρμαχος της ανθρωπότητας υπέκυψε στο πεπρωμένο των Επικών και ξεκίνησε το σκοτεινό του ταξίδι σ’ έναν κόσμο μοχθηρίας και καταστροφής, απ’ όπου –όπως όλοι γνωρίζουν– δεν υπάρχει δυνατότητα επιστροφής.
Αυτή τη φορά, όμως, όλοι κάνουν λάθος. Η Μέγκαν είναι το ζωντανό παράδειγμα πως οι Επικοί μπορούν να σωθούν, να ξαναβρούν την ανθρωπιά τους. Τίποτα δεν έχει χαθεί οριστικά. Αψηφώντας τις συνέπειες και τη φωνή της λογικής, ο Ντέιβιντ είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει τον πιο ισχυρό Επικό στον κόσμο για να βοηθήσει τον Προφ, όσο κι αν ξέρει πως ο θάνατος καραδοκεί σε κάθε του βήμα.
Μια καταιγιστική περιπέτεια γεμάτη δράση που αποδεικνύει για άλλη μία φορά πως ο Sanderson είναι ένας εκπληκτικός συγγραφέας. Μοναδικός στον χειρισμό της πλοκής, ανήκει στο είδος των συγγραφέων που σε εκπλήσσουν με τα ευρήματα και τις ανατροπές τους. Τα έργα του έχουν μεταφραστεί σε περισσότερες από 25 γλώσσες κι έχουν πουλήσει εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως, ενώ τα δικαιώματα έχουν πουληθεί ήδη για τη μεταφορά της τριλογίας στον κινηματογράφο. (Μάιος)
Περισσότερα για τον συγγραφέα και τα βιβλία του (συνεντεύξεις, κριτικές, βίντεο) θα βρείτε στο προσωπικό του site: www.brandonsanderson.com
- Το βιβλίο του βρετανού Steven Runciman Βυζαντινός Πολιτισμός (Byzantine Civilization – μτφρ. Ανδρέας Παππάς) είναι ένα κλασικό σύγγραμμα στον τομέα του, γραμμένο από τον σημαντικότερο βυζαντινολόγο του 20ού αιώνα. Ξεκινώντας από την ίδρυση της Κωνσταντινούπολης, καλύπτει κάθε φάσμα της ζωής στο Βυζάντιο: πολίτευμα, διοίκηση, θρησκεία, στρατιωτική οργάνωση, οικονομία και εμπόριο, εκπαίδευση, καθημερινότητα και τέχνες, αλλά και την πολιτισμική επίδραση του Βυζαντίου σε Ευρώπη και Ασία.
Ο Sir Steven Runciman (1903-2000), ένας από τους σπουδαιότερους ιστορικούς στον κόσμο και ένας από τους επιφανέστερους βυζαντινολόγους του 20ού αιώνα, με τις μελέτες του και το έργο του ανέσυρε τον βυζαντινό πολιτισμό από την επιστημονική αδιαφορία. Τα πολυάριθμα βιβλία του έγιναν γρήγορα γνωστά τόσο σε ακαδημαϊκό επίπεδο όσο και στο ευρύ αναγνωστικό κοινό. Με το έργο του Ιστορία των Σταυροφοριών άλλαξε ουσιαστικά την αντίληψη της Δύσης για τις Σταυροφορίες. Φιλέλληνας, φανατικός οπαδός της χώρας μας, το όνομά του και το έργο του αποτέλεσαν ένα από τα πιο σταθερά σημεία της νεοελληνικής ιδεολογίας. Επισκεπτόταν πολύ συχνά την Ελλάδα, συνεργάστηκε με τον Πάτρικ Λη Φέρμορ και γνωρίστηκε με τον Κατσίμπαλη και τον Σεφέρη. (Μάιος)
- Το Ταξιδεύοντας στη Μεσόγειο με τον Όμηρο (A Travel Guide to Homer: On the Trail of Odysseus Through Turkey and the Mediterranean – μτφρ. Τιτίνα Σπερελάκη) του John Freely είναι μια στοχαστική περιήγηση στους τόπους των ομηρικών επών από έναν συγγραφέα που έχει γνώση τόσο του ομηρικού έργου, όσο και του ελλαδικού και τουρκικού χώρου. Τον Οκτώβριο του 1945, στην ηλικία των δεκαεννέα ετών, ο αμερικανός Freely πέρασε από το νοτιότερο άκρο της Κρήτης επιστρέφοντας στην πατρίδα του από τον πόλεμο στην Κίνα, ακριβώς όπως ο Οδυσσέας επιστρέφοντας στην Ιθάκη μετά τη μάχη της Τροίας. Από τότε τον μάγεψαν ο Όμηρος και οι τόποι των ομηρικών επών. Έπειτα από μια ολόκληρη ζωή εξερεύνησης των τόπων αυτών αλλά και των ιστοριών του Ομήρου και όσων αναφέρονται σε αυτόν, ο συγγραφέας συνθέτει έναν συναρπαστικό ταξιδιωτικό οδηγό για τον χαμένο ομηρικό κόσμο. Διερευνά το πού μπορεί να βρίσκονται τόποι όπως η Χώρα των Λωτοφάγων, ενώ εξετάζει και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ελληνικού και τουρκικού τοπίου που τόσο ενέπνευσαν τον μεγάλο κλασικό επικό ποιητή. Με ασύγκριτη γνώση και πάθος, ο John Freely οδηγεί τον ταξιδιώτη στους τόπους που συνδέονται με τον Όμηρο και ζωντανεύει τον κόσμο του ποιητή, αποκαλύπτοντας πώς συνεχίζουν να ζουν τα ομηρικά έπη ανά τους αιώνες μέσα από τη λογοτεχνία, την τέχνη, τον μύθο και τους θρύλους. (Απρίλιος)
- Στη νέα εμπλουτισμένη έκδοση του βιβλίου Πολιτικός Φιλελευθερισμός (Political Liberalism – μτφρ. Σπύρος Μαρκέτος, Αλέξανδρος Κιουπκιολής), ο John Rawls (1921-2002) προεκτείνει και αναθεωρεί την ιδέα της δικαιοσύνης ως επιείκειας, την οποία παρουσίασε στο βιβλίο του Μια Θεωρία της δικαιοσύνης· παράλληλα, αναθεμελιώνει τη φιλοσοφική της ερμηνεία. Στο παλαιότερο βιβλίο του ο συγγραφέας θεωρούσε δεδομένη την «εύτακτη κοινωνία», όπως την ονόμασε ο ίδιος, δηλαδή μια κοινωνία σταθερή, σχετικά ομοιογενή στις βασικές ηθικές της πεποιθήσεις, η οποία χαρακτηρίζεται από ευρεία συναίνεση για το τι συνιστά την καλή ζωή. Ωστόσο, στη σύγχρονη δημοκρατική κοινωνία βλέπουμε ότι συνυπάρχει μια πολλαπλότητα ασύμβατων μεταξύ τους δογμάτων – θρησκευτικών, φιλοσοφικών και ηθικών.
Αναγνωρίζοντας πως τούτη είναι μια πάγια κατάσταση της δημοκρατίας, ο συγγραφέας και φιλόσοφος θέτει το ζήτημα του πολιτικού φιλελευθερισμού ως εξής: Πώς μπορεί μια σταθερή και δίκαιη κοινωνία ελεύθερων και ίσων πολιτών να ζει σε ομόνοια, όταν διαιρείται βαθιά από όλα αυτά τα εύλογα αλλά και ασύμβατα μεταξύ τους δόγματα; Η απάντηση που μας δίνει στον Πολιτικό φιλελευθερισμό στηρίζεται σε έναν νέο ορισμό της εύτακτης κοινωνίας. Εύτακτη δεν είναι πλέον η κοινωνία που ενώνεται από τις βασικές ηθικές της αντιλήψεις, αλλά εκείνη που ενώνεται από την πολιτική της αντίληψη περί δικαιοσύνης, και στην οποία επιπλέον υπάρχει μια επάλληλη συναίνεση των εύλογων περιεκτικών δογμάτων που εστιάζεται σε τούτη την αντίληψη. (Μάιος)
[photo δημοσίευσης: fb page Εκδόσεις Μεταίχμιο ]