Από την Μαριάντζελα Ψωμαδέλλη
Υπάρχει άραγε τέλειο έγκλημα κι αν ναι, τότε ποιος είναι ικανός να το οργανώσει; Η απάντηση δίνεται από την ομάδα naan στο θέατρο Κιβωτός όπου κάθε Δευτέρα και Τρίτη ανεβαίνει το ομώνυμο έργο του συγγραφέα Frederick Knott σε σκηνοθεσία της έμπειρης Φρόσως Λύτρα.
Το θεατρικό έργο «Το Τέλειο Έγκλημα» αποτέλεσε την βάση για το σενάριο της ταινίας, του Alfred Hitchcock, Dial M for Murder, η οποία γυρίστηκε το 1954, με πρωταγωνιστές, τους Grace Kelly, Ray Milland και Robert Cummings ενώ το 2008 μπήκε στη λίστα με τις 10 καλύτερες ταινίες μυστηρίου όλων των εποχών. Με αφορμή ένα κλασσικό ερωτικό τρίγωνο, εξελίσσεται επί σκηνής μια απρόβλεπτη παρτίδα θανάτου για επιδέξιους παίκτες, όπου ο κάθε ήρωας από την πλευρά του, προσπαθεί με τη δύναμη της σκέψης, είτε να ολοκληρώσει το τέλειο έγκλημα, είτε να το ξεσκεπάσει.
Συγκεκριμένα, το τρίγωνο απαρτίζεται από την πλούσια Μάργκο Γουέντις, η οποία αν και παντρεμένη με τον φωτογράφο Τόνι, διατηρεί ερωτικές σχέσεις με τον Μαρκ, ένα ξακουστό συγγραφέα αστυνομικών μυθιστορημάτων. Ο Τόνι γνωρίζει από την πρώτη στιγμή για την παράνομη σχέση της συζύγου του με τον συγγραφέα αλλά δεν το αποκαλύπτει και καθώς εξαρτάται οικονομικά απ’αυτήν, αποφασίζει να οργανώσει το τέλειο έγκλημα και να την βγάλει από τη μέση για να γίνει χήρος και εκατομμυριούχος. Πόσο εφικτό όμως είναι ένα τέλειο έγκλημα;
Την προσεγμένη μετάφραση του έργου υπογράφει ο Νίκος Χαρλαύτης που ομολογουμένως κατόρθωσε να διατηρήσει στο λόγο του τόσο την αγγλική νοοτροπία με το λεπτό ειρωνικό χιούμορ όσο και να δομήσει σωστά το σασπένς στην εξέλιξη της πλοκής και τη διαμόρφωση των χαρακτήρων.
Στο σκηνοθετικό τιμόνι της παράστασης βρίσκεται η Φρόσω Λύτρα, η ιδανικότερη σίγουρα επιλογή για το στήσιμο ενός τέτοιου έργου. Η σκηνοθέτις ήξερε ακριβώς τί έπρεπε να κάνει για να αισθανθεί ο θεατής, από το πρώτο μέχρι το τελευταίο λεπτό που βρίσκεται στην θεατρική αίθουσα, ότι αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας και της film noir αισθητικής που τόσο αγαπάμε. Με αρωγούς της το ευρηματικό σκηνικό με τα δύο επίπεδα του Μανόλη Παντελιδάκη, την καθοριστική μουσική επιμέλεια και το σχεδιασμό ήχου από τον Διαμαντή Καραναστάση, τους υποβλητικούς φωτισμούς του Σάκη Μπιρμπίλη αλλά και τα κοστούμια του Νίκου Χαρλαύτη που ήταν πραγματικά βγαλμένα από μια άλλη εποχή, η Φρόσω Λύτρα έδωσε στην παράσταση βάθος και χαρακτήρα στήνοντας μια ατμόσφαιρα γεμάτη μυστήριο και ανατροπές που κράτησαν το ενδιαφέρον του κοινού, το οποίο και προσπαθούσε μέχρι το τέλος να συνδέσει τα κομμάτια του παζλ και να εξιχνιάσει το μυστήριο της ιστορίας.
Υποκριτικά, η ομάδα naan ανταποκρίθηκε και με το παραπάνω στις απαιτήσεις του έργου του Frederick Knott. Η Λίνα Σακκά μεταμορφώθηκε σε μια σαγηνευτική παρουσία αλλά και στο τέλειο θύμα στο ρόλο της Μάργκο Γουέντις ενώ τα χάσαμε πραγματικά με την ερμηνεία του Διαμαντή Καραναστάση στο ρόλο του πανούργου συζύγου που οργανώνει άψογα τη δολοφονία της γυναίκας του. Γοητευτικός, πειστικός και εύστοχος βρήκαμε τον Νίκο Ιωαννίδη στο ρόλο του συγγραφέα Μαρκ ενώ μας άρεσε και ο Δημήτρης Γεωργαλάς στο ρόλο – κλειδί του αστυνομικού που αναλαμβάνει να λύσει το μυστήριο του εγκλήματος με μια χαρακτηριστική εμμονή σε κάθε λογής λεπτομέρεια που όμως αρκεί για να κάνει τη διαφορά.
Αξίζει ν’αναφέρουμε την Αναστασία Κελέση που εκτελεί άψογα την χορογραφία της Σοφίας Μιχαήλ μαγνητίζοντας όλα τα βλέμματα των θεατών και αποπροσανατολίζοντας έξυπνα το κοινό από τη λύση του μυστηρίου.
Αν θέλετε να ακονίσετε το μυαλό σας και να μπείτε για λίγο στη θέση του αστυνομικού λύνοντας το μυστήριο μιας δολοφονίας, το «Τέλειο Έγκλημα» στο θέατρο Κιβωτός είναι σίγουρα η ιδανική παράσταση για εσάς. Μην την χάσετε!
Καλή σας θέαση!