Από τη Μαριάντζελα Ψωμαδέλλη
Φουρτουνάκηδες ή Βροντάκηδες; Βροντάκηδες ή Φουρτουνάκηδες; Δεν μπορούσαμε να αποφασίσουμε ποιανού το μέρος θα πάρουμε κι έτσι το βράδυ της Παρασκευής επισκεφτήκαμε το θέατρο Broadway για να απολαύσουμε το έργο «Η νεράιδα και το παλικάρι» σε θεατρική διασκευή και σκηνοθεσία του Γιώργου Βάλαρη.
Πενήντα χρόνια μετά την πασίγνωστη αισθηματική κωμωδία της Finos Films, η ΒroadwayShow Productions αποφάσισε να μας παρουσιάσει φέτος μια σύγχρονη εκδοχή της ταινίας στο θεατρικό σανίδι σε μια υπερπαραγωγή με 30μελή θίασο, τον Κρητικό χορευτικό σύλλογο του Αντώνη Βασσάλου και τον δημοφιλή Κρητικό λυράρη Νίκο Ζωιδάκη με την ορχήστρα του.
Η υπόθεση του έργου είναι λίγο πολύ γνωστή σε όλους μας αφού την έχουμε παρακολουθήσει εκατοντάδες φορές από τους τηλεοπτικούς μας δέκτες. Η ιστορία μας ταξιδεύει στην Κρήτη όπου οι βεντέτες έχουν την τιμητική τους. Οι δύο γνωστές και εύπορες οικογένειες, οι Φουρτουνάκηδες και οι Βροντάκηδες είναι στα μαχαίρια. Δεν μιλούν, ούτε χαιρετούνται όταν ανταμώνουν και φυσικά προσπαθούν με κάθε τρόπο να κρατήσουν μακριά τα μοναχοπαίδια τους μην τύχει και ειδωθούν και αγαπηθούν. Οι Βροντάκηδες έχουν το γιο τους το Μανούσο (Παναγιώτη Πετράκη) που σπουδάζει στην Αθήνα και οι Φουρτουνάκηδες έχουν μια μοναχοκόρη το Κατερινιώ (Μαρία Κορινθίου) που κρατάει την βεντέτα ζωντανή. Η προίκα εκείνη την εποχή επίσης είχε την τιμητική της.Έτσι οι Βροντάκηδες καλούν τον μοναχογιό τους στην Κρήτη να τον παντρέψουν με το Λενιώ (Ευτυχία Φαναριώτη), που είναι όσο «βαρέων βαρών» είναι και τα προικιά του. Οι Φουρτουνάκηδες από την άλλη, αρραβωνιάζουν το Κατερινιώ με τον ώριμο άρχοντα του χωριού, τον Καπετάν Σκανταλάκη(Πέτρος Ξεκούκης) και το ρίχνουν στο γλέντι. Σ’ αυτό το γλέντι μέλλει να συναντηθούν για πρώτη φορά το Κατερινιώ με τον Μανούσο και εκεί με την πρώτη ματιά ανθίζει ένας έρωτας μεγάλος. Όμως όλα αλλάζουν όταν αποκαλύπτεται η πραγματική ταυτότητα των δύο νέων, με ανατροπές, κωμικές και δραματικές εξελίξεις μέχρι το τελικό happy end.
Στο πρωταγωνιστικό δίδυμο της Κατερινιώς και του Μανούσου απολαύσαμε τη Μαρία Κορινθίου και τον Παναγιώτη Πετράκη. Με χαρά διαπιστώσαμε πως οι ερμηνείες τους δεν θύμιζαν σε τίποτα το κινηματογραφικό ζευγάρι Βουγιουκλάκη – Παπαμιχαήλ αλλά είχαν την προσωπική τους σφραγίδα δίνοντας μια εντελώς διαφορετική διάσταση στο πασίγνωστο έργο. Μάλιστα, η στιγμή που το Κατερινιώ μεταμορφώνεται σε Σήφη για να χαλάσει το προξενιό του Μανούσου και οι δυο άντρες λογομαχούν με τα λόγια μιας μαντινάδας ήταν από τις πιο δυνατές της βραδιάς. Άλλωστε, ήταν και το μοναδικό τραγούδι από την ταινία που επιλέχθηκε να ακουστεί στη σκηνή του Broadway.
Από τις υπόλοιπες ερμηνείες ξεχωρίσαμε αυτή του Κοσμά Ζαχάρωφ στο ρόλο του Βροντάκη για την αυθεντικότητα του ηθοποιού, την ερμηνεία του Σταύρου Νικολαϊδη στο ρόλο του Ενωμοτάρχη για τον απολαυστικό τρόπο που ο ηθοποιός ντύθηκε ολοκληρωτικά τον ήρωά του αλλά και την ερμηνεία του Ανδρέα Κωνσταντινίδη ως Μανολιός για το σεβασμό και την προσήλωση του ηθοποιού στις απαιτήσεις του αστείου του ήρωα. Υπέροχος και ο Πέτρος Ξεκούκης ως Σκανταλάκης. Ο ηθοποιός που διαθέτει μεγάλο κωμικό ταλέντο κατάφερε για ακόμη μια φορά να μας χαρίσει αβίαστα άφθονες στιγμές γέλιου.
Ιδιαίτερα ευφυή βρήκαμε την ιδέα του Γιώργου Βάλαρη να προσθέσει ζωντανή μουσική στην παράσταση. Για το ρόλο αυτό διάλεξε το Νίκο Ζωιδάκη, έναν από τους καλύτερους λυράρηδες της Κρήτης, ο οποίος μαζί με την ορχήστρα του ερμήνευσε μαντινάδες, έγραψε και έπαιξε παραδοσιακή κρητική μουσική για την παράσταση. Τον είδαμε μάλιστα επί σκηνής και σε ρόλο αφηγητή, κάτι που βοήθησε τον θεατή να μπει αμέσως στο κλίμα για το τι πρόκειται να παρακολουθήσει. Εξαιρετικός μας φάνηκε και ο κρητικός χορευτικός σύλλογος του Αντώνη Βασσάλου που με το δυναμισμό και την ανδρεία του πλημμύρισε ζωντάνια και θετική ενέργεια τη σκηνή του Broadway.
Η σκηνοθεσία του Γιώργου Βάλαρη ήταν στο σύνολό της προσεγμένη. Μας άρεσε πολύ που ο σκηνοθέτης επέλεξε να επεκτείνει τη δράση σε όλη τη θεατρική αίθουσα κάνοντας έτσι τους θεατές συμμέτοχους στο όραμά του. Ο Γιώργος Βάλαρης «διάβασε» το έργο με μια σύγχρονη ματιά δίνοντάς του νέα πνοή χωρίς παράλληλα να στερήσει την παλιά αίγλη του θεάματος. Αρωγός στην προσπάθεια του η Λία Ασβεστά που επιμελήθηκε τα σκηνικά αλλά και η Έλενα Παπανικολάου που με τα κοστούμια της έδωσε την υπόσταση που άρμοζε σε όλους τους ήρωες.
Το θέατρο ήταν κατάμεστο και αυτό αποδεικνύει πως ο κόσμος αγαπάει πολύ τον παλιό ελληνικό κινηματογράφο και είναι θετικός στις διασκευές των έργων του στο θεατρικό σανίδι αρκεί αυτές να γίνονται με σεβασμό στην ιστορία που κουβαλάνε. Βροντάκηδες ή Φουρτουνάκηδες λοιπόν; Μια επίσκεψη στο θέατρο Broadway θα σας βοηθήσει να αποφασίσετε.
Καλή σας θέαση!